Zpočátku společnost založená André Citroënem vyráběla ocelová kola s dvojitými zuby na střeše. Citroën se v roce 1905 spojil s André Boasem od Jacquesa Hinstina, což vedlo k vytvoření společnosti „Hinstin Freres Citroen & Cie“. Továrna byla přesunuta z Fauburgu do Essonnes a společnost zahájila intenzivní vývoj - investovala do nejnovějších strojů a poté implementovala systém řízení výroby. Automobilový průmysl potřeboval velké množství rychlostních stupňů a dalších součástí vozidla, což znamenalo, že díly Citroën byly instalovány do většiny francouzských automobilů.
V roce 1908 se André Citroën ujal řízení továrny Mors, která se specializovala na výrobu automobilů. Díky zkušenostem investora dokázala v roce 1913 továrna uvolnit více než 100 automobilů za měsíc, což byl v té době impozantní úspěch. Citroën se na základě získaných znalostí rozhodl investovat do automobilového průmyslu a 28. května 1919 byl uveden do výroby Citroën Type A. U modelu C bylo poprvé představeno elektrické osvětlení. V současnosti se v automobilech Citroën používají LED žárovky, halogenové žárovky a xenony. Výběr správné sady žárovek závisí hlavně na typu a roce výroby automobilu.